søndag 22. mars 2009

Marion er syk og Zeromancer konsert..

Denne helga har vært hektisk. Det begynte natt til fredag kl 23-00, da Marion plutselig begynte å spy... uff.. Hun spydde og spydde og spydde og spydd... og spydde litt til. Hun spydde 1 gang hvert 15. minutt. Helt til kl 12.00 på fredagen... Hun var tom, slapp og helt utslitt dakar.. tror ikke hun var langt ifra dehydrert nei.. Hun fikk sovet litt til slutt... drakk litt og litt.. ble litt bedre iform, men fortsatt veldig slapp og dårlig matlyst. Spiste litt banan og druer etterhvert.. Vi la henne for natta og mamma og pappa turte å komme på lørdag og passe henne alikevel. Var bekymret og med litt dårlig samvittighet, men vi var overbevist om at hun skulle være frisk på lørdag etter en god natt søvn.


Lørdag kom og hun virket ok i form.. bortsett fra litt feber da. Hun spiste litt mat og drakk det hun hadde lyst på. Vi overlot vår "precious" til mormor og morfar og var sikker på at dette skulle gå bra.. men alltid bekymret som en mor ALLTID er :)


Endelig skulle vi få kost oss med middag, konsert og hotell-opphold som vi hadde sett frem til i flere måneder :) Vi hadde en deilig middag på Big Horn, for så å kose oss på Justisen hvor vi møtte Jon og Lars. Klokken nærmet seg Zeromancer-tid så vi dro til Rockefeller.. ENDELIG ZEROMANCER!! Jeeiii!! Da begynte magen min... sukk.. Jeg gikk frem og tilbake til do... sikker på det var 10 ganger i løpet av konserten. Så jeg hørte mye av konserten inne på do kan man si.. kjempemoro! Jeg begynte å bli nervøs for ay nå var det min tur å få omgangsyken.. og ble kvlam også :( "Skal jeg begynne å spy her?! Hvordan skal jeg komme meg til hotellet? Hvordan skal jeg komme meg hjem?"" Og magen ble bare værre og værre.. Men jeg spydde ikke og jeg fikk med meg hele konserten og overaskelsen!! Cover av D.M sin "Photographic"! SÅÅÅ bra!!


Vi løp til hotellet etter konserten.. gikk på do og sovnet.. i senga assa ;) Kvalmen og magen roet seg.. Puh! Morgenen ette spiste vi frokost og kjørte hjem.


Da vi kom hjem, møtte vi 2 bekymrede besteforeldre som akkurat hadde vasket oppkast etter snuppa :( Hun hadde kastet opp igjen... sukk.. 2 ganger etter frokost. Stakkars snuppa.. Etter 2 spy-frie døgn er det på`n igjen... Men det ble bedre i løpet av dagen. På kvelden var hun seg selv igjen.. etter 1 fiskekake og noen druer og masse vann.. Vi la henne i 8-9 tiden og forventet å ha henne hjemme fra barnehagen idag (mandag).


Idag våknet hun 0730, jeg la henne inne hos meg. Vi slappet av og sov til kl 1030, da vekket jeg henne. Hun fikk vann, ny bleie, nye klær, spenne i håret og hestehale :) Nå var vel alt fint?! Men neida.. etter en god del vann og en halv drue, kastet hun opp igjeeen... og etter litt sukkervann, kastet hun opp 1 gang til.. sukk... Hva er det med lille snupp???


Nå har hun fått 1,5 mariekjeks og litt vann og sovet litt... får håpe hun blir bedre nå.. Imorgen får hun bare vann og kjeks til frokost..


Hilsen håpløs håpefull mor..


Robert koser seg med vin på Justisen før konserten ;)

Ingen kommentarer: