torsdag 8. september 2011

Høsten er her!

Og jeg liker det!!! Ihvertfall det meste;) Sykdom og flom kan jeg være foruten, men soppplukking, det er deilig det!! I dag er det strålende sol, og alle gull er så godt som friske og er tilbake i barnehagen. Så da tok jeg på støvlene, tok med kurv, kniv og "Fruen fra havet" av Ibsen på lydbok, og trasket i vei;)
Skogen var veldig våt... Og støvlene må tydeligvis byttes ut, for jeg ble våt ja. Jeg fant litt vanlig kantarell og massssse med trakt- og trompetkantarell. Folk har nok vært der å plukket før meg, men ikke visst om trompet- og traktkantarellen;) Første gang for meg og plukke annet enn vanlig kantarell og jeg gleder meg til å teste ut denne typen. Kanskje til middag i morgen?;) Her er noen bilder fra turen:


Alt dette plukket jeg i dag. Blir visst fårikål-servering ute i hagen i dag:S


Trompet- og traktkantarell.


Her ligger fangsten fortsatt oppi kurven;)





Elsker skogen!!


Kem e det som har bæsjaaaa.. Noen med diaré?


Fint mønster i en gammel stubbe jeg fant.


Slik stod de fleste kantarellene jeg fant.. Helt alene og forlatt..



Fant denne fine grillplassen som må testes ut!





Høstet litt oregano og timian fra hagen også i dag;)


Noen som vet hva slags plante dette er?

Lagt inn fra min iPhone

Ingen kommentarer: